2011

2011 was het jaar dat ik :

– soms wou dat ik kon terugkeren in de tijd …..

– een Pentax K5 kocht vooral omdat ik met concertfotografie wou beginnen

– een stuk of 34 concerten zag

De uitschieters van 2011 : Jonathan Wilson @ AB ; Esmerine @ DOK arena ; Nils Frahm @ Secret Hero Concerts ; Moddi @ N9 ; Bill Callahan @ Koninklijk Circus ; Scott Matthew @ Cactus Club

– enorm genoten heb van de Secret Hero huiskamerconcerten en daar zo wat de huisfotograaf geworden ben

– tijdens de zomer het festival Fiesta Solar kon fotograferen en ik nog nooit zo veel uren met een fototoestel in aanslag rond gelopen heb als toen

– tijdens de zomer Zweden mocht ontdekken en er enorm van genoten heb

– wel wat bang was dat mijn conditie tijdens de reis nog niet zo heel goed ging zijn nadat in april mijn blindedarm er opeens uit wou en dit gepaard ging met de nodige complicaties waardoor mijn leven plots enkele weken maar met een slakkegangetje vooruit ging

– de weken voor de reis veel wandelingen gemaakt heb op den buiten om mijn conditie toch nog wat te kunnen verbeteren

– tijdens de wandelingen altijd vergezeld was door mijn Pentax

– ook wel kon genieten van het ronddwalen door de Gentse straten

– heel wat van mijn vrije tijd in de plaatselijke Oxfam Wereldwinkel gestoken heb

– maar 17 boeken gelezen heb, de uitschieters waren : Jonathan Franzen – Vrijheid , Sandro Veronesi – Kalme Chaos, José Saramago – Stad der Blinden, Alex Garland – The Beach. Om in de Zweedse sfeer te blijven heb ik ook wel genoten van een aantal Wallanders en in plaats van naar Norwegian Wood te gaan bekijken in de cinema heb ik het boek nog maar eens herlezen.

– weer ongelooflijk genoten heb van mooie muziek en mijn CD rek weer een beetje voller kwam te zitten en er ook een stapeltje LP’s bij kwam

waar ik meest van genoten heb dit jaar : Jonathan Wilson – Gentle Spirit , Bon Iver – Bon Iver, Moddi – Floriography, Scott Matthew – Gallantry’s Favorite Son, Bill Callahan – Apocalypse, Esmerine – La Lechuza, Bonnie ‘Prince’ Billy – Wolfroy goes to town, Nils Frahm – Felt, Oliveray – Wonders, A Winged Victory For The Sullen – A Winged Victory For The Sullen, The Middle East – I want that you are always happy

2011 was misschien wel een jaar met de nodige ups en downs maar dat is gewoon het leven denk ik zo. Het ziekenhuisverblijf was misschien wel één van de dieptepunten maar toonde mij toch nog eens dat er heel wat mensen zijn die het zo veel slechter hebben. Al bij al was 2011 wel OK ……. op naar het volgende zeker ……

One thought on “2011

Geef een reactie

