Gent anders

Gisteren was ik te vinden in Gent. Op mijn programma stond de fototentoonstelling van Tom Verbruggen. In de loungebar van de Zebrastraat zijn nog deze maand 30 van zijn concert- en portretfoto’s van muzikanten te zien. Het was een aanrader.

De 2e fototentoonstelling op het programma was in de Bank van de Arbeid waar Lieve Blancquaert tentoonstelt. Het was er behoorlijk druk en wel wat aanschuiven om de foto’s te kunnen bekijken. Maar dat nam ik er graag bij. De tentoostelling is meer dan de moeite. Vooral haar portretfoto’s wisten mij te raken. Het is ook een zeer interessant gebouw waar de foto’s goed tot hun recht kwamen. Jammer genoeg was het er te druk om binnen foto’s te maken. Als ik daar een namiddagje ongestoord zou kunnen rondlopen met een fototoestel zou ik mij wel kunnen uitleven.

Ik heb dan achteraf maar wat straatfoto’s proberen nemen om Gent eens op een andere manier in beeld te brengen. En in Gent is er altijd wel iets te beleven. Dus hier een eerste deel van die foto’s.

4 thoughts on “Gent anders

  1. Dank je wel voor jullie reactie.
    Ik vind het bij straatfotografie nog altijd behoorlijk moeilijk om echt interessante beelden te maken. Maar ik vind het wel leuk om een paar prime-lenzen in mijn fototas te stoppen en gewoon wat rond te lopen in de hoop dat het iets oplevert. En soms is het een beetje geluk hebben om op het juiste ogenblik op de juiste plaats te zijn en dan nog op het juiste moment te kunnen afdrukken.

Geef een reactie

