Mark Kozelek

Vrijdag was Mark Kozelek te gast in de balzaal van de Gentse Vooruit.

Ik was er aanwezig met fototoestel. Op voorhand had ik al opgevangen dat de man niet zo graag fotografen voor zijn neus staan heeft. Ik heb mij dan maar in een hoekje opgesteld en enkel tijdens de eerste 2 nummers enkele foto’s genomen. Veel langer wou ik ook niet fotograferen want ik wou vooral kunnen genieten van de muziek en als je met een fototoestel in de weer bent is het soms moeilijk om volledig op te gaan in de muziek.

Eén fotograaf, die blijkbaar nogal enthousiast aan het klikken was, werd er door Mark ook op gewezen dat zijn geklik hem uit zijn concentratie haalde. Hij vroeg zich ook af hoeveel verschillende foto’s je eigenlijk kan nemen van iemand die op een stoel gitaar zit te spelen en te zingen.

Niet echt veel dus zoals je ook wel kan zien op mijn foto’s.

In verband met de foto’s op zich ben ik echt wel tegen het kunnen van mijn fototoestel gebotst (en mijn eigen kunnen ook wel zeker)

Zelfs met mijn oude 50 mm 1.4 lens moest ik de ISO waarde al tot 1600 optrekken. En tja mijn fototoestel is nu eenmaal niet zo schitterend in de hoge ISO’s.

De zwarte achtergrond en de zwarte trui maakten het er ook allemaal niet makkelijker op.

De foto’s in kleur waren door de ruis niet om aan te zien en deze sepia bewerking vond ik dan ook nog de meest geslaagde.

2 thoughts on “Mark Kozelek

  1. Goed opgelost door ze om te zetten naar sepia. Hou er persoonlijk ook niet van om tijdens concerten of bepaalde andere uitstappen voortdurend met camera bezig te zijn. Ofwel ga ik als fotografe ofwel als muziekliefhebber (of toerist), heb t er erg moeilijk mee om beide te combineren zoals velen doen én kunnen. Anderzijds lenen bepaalde muziekvoorstellingen zich niet voor veel geklik, is storend… en als fotograaf toon je geen respect dan vind ik… nu ja een paar foto’s kan wel he…

Geef een reactie

