Polen Deel 6

Meteen het laatste deel van mijn verslagje.

Normal gezien is er nog een Deel 7 maar wegens waterschade aan mijn fototoestel (opgelopen tijdens een hevige regen/hagelbui in het tatrasgebergte) heb de laatste dagen geen foto’s meer kunnen nemen in Krakau.

Maar goed Deel 6 dus.

Vanuit Krakau zijn we vetrokken met de bus naar Zakopane aan de voet van het Tatrasgebergte.

Het plaatsje Zakopane is blijkbaar een zeer populaire bestemming bij de Polen die een uitstapje in de bergen willen maken. Het was dan ook een uur of 2 aanschuiven aan de kabelbaan om je naar boven te laten voeren. Maar zo een kabelbaan zou natuurlijk niet erg Joker zijn dus onze tocht ging nog een beetje verder met een mini busje tot een andere ingang van het Park Narodowy. Daar hadden we nog een wandeltochtje naar een berghut voor de boeg van een 6 tal uur, maar door een beetje kaartproblemen is dit nog een uurtje of 2 uitgelopen. Het hoogtepunt van die wandeling was de ontmoeting met een beer. (jammer genoeg zijn de foto’s van de beer niet echt gelukt)

Op dag 2 stond een wandeling naar het Morskie Oko meer op het programma. Het meer is eigenlijk zeer makkelijk bereikbaar via een asfaltweg en is maar een uur en een half stappen maar dat was iets te makkelijk voor ons. Wij hadden een mooie wandeling van 8 u door de bergen uitgestippeld om tot het meer te komen. Maar jammer genoeg waren de weergoden ons niet zo gunstig gezind en toen we bijna de top bereikt hadden om dan af te dalen naar het meer  gingen de hemelsluizen open en kregen we bakken water en hagel over ons uitgekieperd. Dus de enige mogelijke weg was het padje terug naar beneden. Met als gevolg geen Morskie Oko gezien en weer een beetje meer kilometers dan voorzien in de benen want de andere weg over de berg bleek heel wat korter te zijn. Door de plensbui waren we allemaal behoorlijk doorweekt en achteraf waren er toch wel wat gevallen van waterschade. Zo wou mijn fototoestel niets meer op het schermpje tonen en had het vanbinnen toch ook wat water te slikken gehad.

Dag 3 was een veel te korte wandeling terug naar de beschaafde wereld.

Dus met deel 6 sluit ik mijn avonturen in Polen af.

En nu moet ik dringend eens wat foto’s beginnen nemen voor de volgende blogstukjes.

In alle geval bedankt om mee te lezen en kijken en voor jullie commentaren.

6 thoughts on “Polen Deel 6

  1. Weer prachtige foto’s! Ik had eerlijk gezegd geen idee dat Polen zo mooi is. Helemaal bijzonder dat je zelfs een beer hebt gezien!

  2. Wat een schitterende natuur. Ik ken Polen helemaal niet, dus alles is nieuw voor mij.
    Je brengt Polen werkelijk naar hier.
    Wat een beelden.
    Hoop dat je toestel te herstellen is!

  3. Alweer n prachtige natuur-reeks ! Jij hebt wel mn interesse in Polen aangewakkerd, had helemaal geen idee dat t daar zo mooi is. Maak zelf ook lange wandelingen tijdens vakantie dus dit lijkt me wel wat. Hoop dat je fototoestel te repareren is… wat je ons hier in 6 deeltjes laten zien hebt zijn alleszins prachtbeelden !
    Groetje,
    AmaZony

  4. Dank je wel voor jullie commentaren.
    Mijn fototoestel is na een aantal dagen drogen terug normaal beginnen doen. Al een geluk dat het mijn spiegelreflex niet was want dan zou de schade wel wat groter geweest zijn denk ik.

    Polen is inderdaad wel een mooi land en de moeite waard om het te bezoeken.

Geef een reactie

