Polen Deel 1

Nog een paar dagen om op adem te komen en het thuisritme weer te pakken te krijgen en dan is het de vakantie al terug voorbij.

Maar ik heb een leuke vakantie achter de rug om naar terug te kijken.

Van 9 tot en met 25 juli heb ik met Joker reizen een zeer leuke tijd mogen beleven in Polen.

Het is altijd wat spannend om met 13 onbekenden op reis te vertrekken naar een land die mij nu ook weer niet zo bekend is.

Maar het zijn 17 fantastische dagen geworden dankzij een super fijne groep en een zeer goed opgebouwde reis met de nodige afwisseling tussen actief zijn (fietsen, kajakken, wandeldriedaagse….. ) en cultuur en stadsbezoeken (Gdansk, Warschau, Krakau, Auschwitz, ….)

Ik zal proberen om de komende blogstukje iets van die reis te laten zien.

Alle foto’s zijn gemaakt met een compacttoestelletje, een Canon Powershot. De Pentax is jammer genoeg thuis gebleven omdat op dit type van reizen het niet echt handig is om veel mee te slepen. Soms miste ik mijn spiegelreflex wel omdat ik daar het scherpstellen en de belichting veel beter in de hand kan houden.

We beginnen in Gdansk met een experimentje

Het Monument voor de werfarbeiders van de scheepswerven van Gdansk

Het gedenkteken voor de Vakbond Solidariteit

Uitzicht over Gdansk met op de voorgrond de toren van de St. Catharinakerk

4 thoughts on “Polen Deel 1

  1. Leuk Jurgen om jouw verslag te lezen en jouw vakantie te zien via de mooie foto’s.
    Je ziet de oude Poolse cultuur, ben benieuwd naar het vervolg.

  2. Pingback: Het Verdronken Land van Saeftinghe « De wereld door het oog van mijn Pentax

Geef een reactie

