Op de bank


Straatfotografie is iets wat geregeld opduikt op verschillende blogs.

Het is echter een vorm van fotograferen die ik tot voor kort nog nooit echt geprobeerd had. Sterker nog, personen zul je niet vaak op mijn foto’s aantreffen.

Soms weet ik ook niet goed wat ik er nu moet van denken als ik zo straatfotografie foto’s zie. Sommige beelden kunnen mij wel raken maar vaak “zie” ik het ook niet vrees ik.

Maar ja ik ben dan ook genen kenner hé.

Het liefste van al fotografeer ik zonder pottekijkers in de buurt. Dan kan ik op mijn gemak zoeken en proberen om de best mogelijke foto vast te leggen zonder dat de toeschouwers moeten denken “Goh, wat staat die daar nu te prutsen”

Maar ik wou mijn grenzen ook wel eens verleggen en mij in het Gentse straatgewoel wagen.

Echt makkelijk was het niet vond ik, want met mijn voorliefde voor mijn oude prime lenzen is het soms niet makkelijk om op 1 2 3 een geslaagde foto te maken.

Bij landschappen, bloemen, gebouwen zelfs koeien speelt het geen rol dat het allemaal iets langer duurt omdat ik geen automatische lichtmeting heb en geen autofocus en ik dat dus allemaal zelf moet doen. Maar op straat kan de “actie” wel al eens voorbij zijn vooraleer ik er klaar voor ben.

Aan jullie om een oordeel te vellen of mijn eerste poging geslaagd was of niet.

3 thoughts on “Op de bank

  1. Ik doe zelf eigenlijk ook zelden aan straatfotografie, maar ik vind het wel een interessante vorm van fotografie. Het levert vaak boeiende plaatjes op, zoals deze. Ik vind hem wel geslaagd.

  2. Ik ben ook niet zo een krak in straatfotografie en mensen fotograferen. Soms zie ik wel “iets” waar potentieel in zit, maar tegen dat ik heb scherpgesteld en afgedrukt is het meeestal al te laat.
    Geef mij ook maar situaties waar ik rustig mijn gang kan gaan.

Geef een reactie

